The Smart Week

The Smart Week

09.03.2023 91

Öğrencilerin okuldaki davranışlarının, kurulan kişilerarası ilişkilerin ve öğrenme çıktılarında elde edilen sonuçların dikkatli bir şekilde gözlemlenmesi, dijital cihazların kritik olmayan kullanımına ilişkin düzeltici bir müdahaleye duyulan ihtiyacı ortaya çıkarmıştır. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğu, Akıllı Telefonlar ve video oyunlarıyla olan ilişkiyi yönetmede yetersizlik gösteriyor. Genellikle uygunsuz kullanım için alınırlar ve yalnızca boş zamanlarını büyük ölçüde video oyunlarında, bireysel olarak veya çiftler halinde zorlu olarak harcarlar ve sosyalliğe her zaman dijital aracılık eder. Öğretmenlerle diyaloglar, kritik ve bilinçli derinlik anlarına neredeyse hiç ulaşmaz. Yazılı kompozisyonlar, belirli bir hayal gücü veya yaratıcılık sergilemez ve dilbilgisi hataları ve üslup kusurları açısından zengindir. Ortalama olarak, öğrenciler zevk için okumaya dahil olmazlar, okul kontrollerine ve WhatsApp'taki kısa mesajlara bağlı olmadıkça metin yazmazlar. Film izlemek önerildiğinde dikkatlerini çekmez ve bu dikkatlerini birkaç dakika sonra kaybeder. Entelektüel üretimdeki bu yoksulluğun nedenlerinden birinin, büyük ölçüde, bir bağımlılık olarak yapılandırılabilecek multimedya içeriklerinin yanlış kullanımına bağlı olabileceğine inanılmaktadır. Öğrencinin dijital yaklaşımında farkındalık ve eleştirel yetenek kazanmasını teşvik etmek için müdahale edilmesi gerekli görülüyor; kişinin kendi sınırları ve potansiyeli üzerine üstbilişsel ve eleştirel bir yansıma; belirli davranışların neden uygulandığı ve bağımsızlık ve özerkliğin nasıl eğitilebileceği. İrade gücü, kararlılık ve kendi kaderini tayin etme gibi kaynakları tanımayı ve geliştirmeyi öğrenmek esastır. Hayal gücü ve yaratıcılık için alan yaratmak, can sıkıntısını yaşamak ve bunun üstesinden gelmek için stratejiler geliştirmek gerekir. Akıllı Telefonlardan ve dijital cihazlardan bir haftalık detoks, bir anlık tefekküre yol açabilir ve kişinin zamanını ve kaynaklarını daha kritik bir şekilde kullanmasına izin verebilir. Öğrenciler, yaratıcı ve "analojik" alternatif stratejiler tasarlamak için ayartmalara direnme gücünü ve hayal gücünü değerlendirmek için bir puan yarışmasında birbirlerine ve kendilerine meydan okuyacaklar. Deneyimin önemli sonuçlara yol açmasını sağlamak için tüm bileşenlerin işbirliği önemlidir: öğrenciler, öğretmenler ve aileler. Akıllı Telefonlardan ve dijital cihazlardan bir haftalık detoks, bir anlık tefekküre yol açabilir ve kişinin zamanını ve kaynaklarını daha kritik bir şekilde kullanmasına izin verebilir. Öğrenciler, yaratıcı ve "analojik" alternatif stratejiler tasarlamak için ayartmalara direnme gücünü ve hayal gücünü değerlendirmek için bir puan yarışmasında birbirlerine ve kendilerine meydan okuyacaklar. Deneyimin önemli sonuçlara yol açmasını sağlamak için tüm bileşenlerin işbirliği önemlidir: öğrenciler, öğretmenler ve aileler. Akıllı Telefonlardan ve dijital cihazlardan bir haftalık detoks, bir anlık tefekküre yol açabilir ve kişinin zamanını ve kaynaklarını daha kritik bir şekilde kullanmasına izin verebilir. Öğrenciler, yaratıcı ve "analojik" alternatif stratejiler tasarlamak için ayartmalara direnme gücünü ve hayal gücünü değerlendirmek için bir puan yarışmasında birbirlerine ve kendilerine meydan okuyacaklar. Deneyimin önemli sonuçlara yol açmasını sağlamak için tüm bileşenlerin işbirliği önemlidir: öğrenciler, öğretmenler ve aileler.